dilluns, 27 d’octubre del 2008

Perú!!! Piura - Chiclayo - Chachapoyas.

Finalment, i, després de moltes hores d'espera a Machala, vam poder agafar un bus cap a Piura, Perú, previ pas pels passos fronterers d'Ecuador i Perú.

Una frontera increïble. Si aconseguies aïllar-te de la música de fons que tot el trajecte ens va atormentar, merengue arreguetonat (per definir-ho d'alguna manera), a tot volum, podies fer un salt en el temps i imaginar-te en una frontera d'aquelles que nosaltres només coneixem per pel·lícules de la postguerra o segona guerra mundial.

De nit, carrers solitaris, controls militars i policials abans d'arribar a les respectives aduanes, i, espai molt ample entre frontera i frontera. A més, el pas dels cotxes, taxis i mototaxis, feia que s'aixequés una polseguera d'allò més intrigant...

Un escenari molt espectacular pel que ens esperava a l'hora de fer els tràmits. Diguéssim, que el funcionament d'aduanes d'ambdós països, aquí, a Catalunya, ho vindríem a definir com... (i, perdó)... una casa de putes!

Funcionaris torracollons que deixaven de ser-ho al ser untats davant el nostres ulls pel conductor del bus, fet que, en el fons, ens va agilitzar el passi. Canviadors de moneda ambulants amb bitllets "lavados con Perlán", taxistes caçaclients casi casi agafant-los pel braç i buscavides que et volien ajudar a omplir un qüestionari a canvi de quatre duros. Tot plegat, impressionant.

Un cop arribats a Piura, la primera ciutat del Perú on vam parar, una peruana que va viatjar amb nosaltres ens va fer de guia fins a una nova terminal de bus per fer el canvi fins a Chiclayo. I, directes a Chiclayo. A la costa nord peruana.

Chiclayo, en sí, no és que ens agradés massa, i, com aquell qui diu, era una ciutat que havia de ser de pas. Però, sort, que vam agafar un hostalet apanyat i vam decidir agafar un "tour" que també vam regatejar fins a arribar a una xifra que ens va semblar justa. I, quina passada!! La tomba del "señor de Sipán", visita a les piràmides Moches i, finalment, visita al museu on hi havia peces d'orfebreria i ceràmica d'aquesta cultura.

Va ser impressionant. Doncs, esperàvem res, o gaire bé res, de la volteta, i ens va acabar agradant i fascinant!! Va ser enriquidor i, també, cansat, doncs vam passar el dia sencer amunt i avall anant de la tomba a les piràmides i, després, al museu. Però va merèixer molt la pena.

L'endemà al matí, altre cop al bus, nou horetes per arribar a Chachapoyas (al departament de l'Amazones) i, poca cosa. Menjar, molt de menjar, doncs vam arribar afamats!! I, amb calma, buscar un hostalet acollidor, còmode i, com sempre, econòmic. I, el vam trobar.

De pas, per baixar el preu de les habitacions, vam pactar fer una visita a les ruïnes de "Kuélap" amb l'agència que treballava amb els de l'hostal i, tot plegat, collonut.

Ja tenim agafat el ritme al funcionament del dia a dia. Regateja per aquí, confirma per allà, pregunta una i mil vegades per tot, i, en general, informa't bé de tot si nos vols que et prenguin el pèl. Que, segur, ens el segueixen prenent. Però menys.

Avui, hem visitat Kuélap. I, també, ens ha fascinat la fortalesa-temple-ciutat que tenien al capdamunt d'un penyassegat que quan el miraves d'aprop acollonia. I bastant. Vaja, molt.

Hem pogut comptar amb els explicacions d'una guia que formava part de l'equip de treball i, la veritat, és que ha estat collonut poder compartir un viatge per la cultura sachapoya amb aquella dona, perquè ens ha ensenyat moltíssim i respost a les mil i una preguntes. Hem passat un dia molt interessant i profitós.

Ara, de tornada ja a Chachapoyas, hem establert el nou destí: Tarapoto. Per després anar cap a Iquitos amb vaixell via Yurimaguas. Ens esperen hores i hores damunt colectivos, busos i de més per arribar... però creiem que mereixerà molt la pena perquè, per fi, podrem navegar pel riu Amazones, cosa que ens fa especial il·lusió als dos!! :)

Així, esperem actualitzar des d'algun lloc en ple Amazones.

Una estimada per tots!!

Cuideu-vos molt que nosaltres prou que ho fem!!

www.pìcasaweb.google.com/calamarieta

Unknown ha dit...

Què tal bandarres neocolonialistes! Aquí ara arriben les primeres neus i el fred de veritat (és a dir, el que més o menys toca).
Aquí, a mig camí entre Vilanova i la Cerdanya, se us troba afaltar. Aquest temporada d'esquí no serà el mateix sense poder fer les nostres bromes a mig matí a cap del bosc i aquestes cosetes...

Espero saber de vosaltres aviat. Ciao piccoli! Records des del Turmalet

Unknown ha dit...

Hola!
Creim que a hores d'ara ja estau navegant per l'Amazonas, esperam que vos agradi tant com esperances teniu que així sigui.
Feis moltes fotos perquè així noltros podrem també disfrutar d'aquests paratges meravellosos que vo hi trobareu.
Una aferrada p'es coll ben forta a tots dos.
Toni i Maria.

bassi ha dit...

Hola parella, segur que ja esteu en plè Amazones, quina enveja, nosaltres també sembla que estiguem a l'Amazones, doncs està plovent molt i fà molt vent.
Aquesta tarda he anat a l'Esclat i estat parlant una estona amb la Manela, l'explicat una miqueta la vostre aventura, m'ha dit que mirará el Blog i tambè m'ha donat molts records.Quan arribeu a Ikitos segurament que podreu posar mès fotos, les esperem amb molta il.lusió, doncs quant les mirem sembla que tambè estem viatjan amb vosaltres, ès hora de sopar per tant, fins aviat!!
Petons i bona castanyada.